poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Poezja w mieście, część 2


We wtorek 24 kwietnia około godziny 14.30 w okolicy teatru Bagatela w Krakowie przeprowadziłem kolejną odsłonę akcji streetartowej Poezja w mieście. Chcąc oderwać myśli przechodniów od codziennych spraw, przynieść im trochę piękna, postanowiłem rozdawać mój wiersz Cygański tabor, który powstał na postawie piosenki Spanish Caravan The Doors. Wiersz wchodzi w skład większego cyklu tekstów inspirowanych twórczością The Doors. Tomik z tymi utworami powinien ukazać się jeszcze w te wakacje.
Mam nadzieję, że ci, którzy dostali i przeczytali moją ulotkę, uśmiechnęli się i chociaż odrobina światła i ciepła zagościła ich w sercach. Mam nadzieję, że to była miła odmiana w tym szarym mieście.
Chciałem też bardzo podziękować Iwonie za wsparcie i dokumentację akcji.  
Wszystkich odwiedzających bloga zapraszam również na facebooke'a. Po dodaniu mnie do znajomych na bieżąco można śledzić moje działania i to, co publikuje na blogu. (Francesco z Krakowa - http://www.facebook.com/profile.php?id=100002222417339).
Francesco


Cygański tabor

Cygański taborze,
proszę, zatrzymaj się
i zabierz mnie od tych ludzi,
dla których wolność to zło.

Zabierz mnie czym prędzej,
bo dla nich uśmiech to grzech
i oni wierzą, że
Bóg mściwą bestią jest.

Powiedź mnie do krainy,
gdzie wolność słońca ma smak,
gdzie mężczyźni pozdrowią uśmiechem,
a kobiety obdarzą swoim ciepłem.

Tam, w tej krainie,
w przyjaźni żyje człowiek i kwiat,
powiew łagodzi uczucia,
a z ulicznicą napije się Bóg.

a to oryginał i odnośnik do piosenki na Youtubie

The Doors
Spanish Caravan
Carry me Caravan take me away 
Take me to Portugal, take me to Spain 
Andalusia with fields full of grain 
I have to see you again and again 
Take me, Spanish Caravan 
Yes, I know you can 

Trade winds find Galleons lost in the sea 
I know where treasure is waiting for me 
Silver and gold in the mountains of Spain 
I have to see you again and again 
Take me, Spanish Caravan 
Yes, I know you can

1 komentarz:

  1. Dostałam, przeczytałam, uśmiechnęłam się i odwiedziłam bloga :) dzięki za tą odmianę !!

    OdpowiedzUsuń